ورود ثبت

ورود

نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
ذخیره سازی اطلاعات

فرم عضویت در سایت

لطفا کلیه فیلدها را با دقت پر نمایید
نام
نام کاربری / ایمیل
رمز عبور
تکرار رمز عبور
ایمیل
تکرار ایمیل
0
سبد خرید شما خالی است
بروزرسانی

اخبار

  • تاریخچه کاشت مو از 1822 تا 2019
  • تاریخچه کاشت مو : پیدایش کاشت مو در جهان از چند دهه پیش در ژاپن و از طریق تحقیقات انجام‌شده توسط پزشکان ژاپنی آغاز شد؛ اما نقطه عطف پیوند موهای مدرن در دهه 50 از طریق تحقیقات علمی دکتر اورنتریش مشخص شد. یک مرور اجمالی تاریخی از در مورد کاشت مو باهم انجام می‌دهیم: تاریخچه کاشت مو 1822: اولین کاشت
logo-samandehi

بالاخره ما بخشی از سینما هستیم یا نه؟/ منتقدان برایمان بنویسند

بالاخره ما بخشی از سینما هستیم یا نه؟/ منتقدان برایمان بنویسند

عبدالله اسکندری، طراح برتر چهره‌پردازی و خالق گریم‌های ماندگار سینما معتقد است که به جز کارگردانی و بازیگری شغل‌های دیگری هم در سینما وجود دارد که اگر نقدی بر آن‌ها شود باعث ارتقای سینما می‌شود.

بزرگ مرد حرفه‌ی گریم سینمای ایران اولین حضورش را با «اسرار دره گنجی» تجربه کرد و با «دایی جان ناپلئون» چهره‌پردازی براساس شخصیت را در ایران بنیاد نهاد. عبدالله اسکندری نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی و سریال را در کارنامه خود دارد و در مجموع پنج سیمرغ بلورین را به پرواز درآورده است.

مجله معتبر چهره‌پردازی Make-up artist، به واسطه او کشور ایران را در زمره ده کشور برتر جهان و اسکندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال ۱۹۹۹ برگزید.

اسکندری به تازگی در هفدهمین جشن دنیای تصویر، توانست تندیس حافظ را برای طراحی چهره‌پردازی فیلم «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان از آن خود کند و حالا به فاصله‌ی یک روز تا جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینما درباره‌ی تاثیری که منتقدان و این جشن در طی این ده دوره‌ی گذشته بر سینما داشته‌اند به خبرنگار فیلسین گفت:

فکر می‌کنم این جشن کمی بیطرف‌تر از جشنواره‌های دیگر است، نگاهشان به سینما کمی حرفه‌ای‌تر است و بیشتر به حرفه اهمیت می‌دهند تا شهرت و آوازه.

منتقدان می‌توانند در رونق بیشتر و بهتر شدن سینما تاثیر بسیاری بگذارند. وقتی فنی به موضوعی نگاه شود به عنوان مثال انتخاب‌هایی که در جشن حافظ توسط داورانی که منتقد و روزنامه‌نگار بودند صورت گرفت. فکر می‌کنم کمی نگاهشان فنی‌­تر بود به همه چیز، به بازی، به صحنه، به فیلمبرداری...

این هنرمند پیشکسوت عرصه‌ی گریم درباره‌ی مراسم بزرگداشتی که قرار است برای همکاران سینمایی‌اش همچون گوهر خیراندیش، جمشید هاشم‌پور، جمال امید و فرید مصطفوی برگزارشود ابراز خوشحالی کرد و گفت: تقریبا با همه‌ی این عزیزان همکاری داشته‌ام و خاطره دارم و به نظرم انسان‌های هنرمند و شریفی هستند.

در ادامه از عبدالله اسکندری درباره‌ی تندترین و بهترین نقدی که از طراحی کارهایش شده است پرسیدیم و او گفت: آقای مهدی دادگو، نقد زیبایی درباره‌ی کار من نوشتند که بسیار آموزنده بود. خوب است که نقد باعث شود آدم درس بگیرد. من همیشه دوست داشتم نه تنها کار خودم را، بلکه به طور کلی منتقدین نگاهی فنی به سایر بخش‌های سازنده‌ی یک فیلم داشته باشند مثل فیلمبرداری، صحنه، لباس... ما بیشتر کارگردان‌پرور و هنرپیشه پروریم و بقیه در نقد مظلومند.

وقتی منتقدان نقد کنند، چه مثبت و چه منفی من به عنوان گریمور سعی می‌کنم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم تا گرفتار نقد نشوم.

طراح گریم «آدم برفی» با اشاره به اینکه منتقدان سینما از هر بیست‌بار نقدی که درباره کارگردانان و فیلم‌هایشان می‌نویسند یک‌بارهم درباره فعالیت‌‌های باقی سینماگران بنویسند، تاکید کرد: وقتی نقدی نوشته شود چه من که از گذشته هستم و چه جوانی که تازه به دنیای سینما آمده متوجه می‌شود که یک جاهایی کارش را خواهند دید، اگر کارش بلغزد یا اگر سهل‌انگاری کند، در سینما دیده می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که آن ضعف‌ها را رفع کند. در این سال‌ها هیچ‌گاه نقدی راجع به مدیرتولید فیلم یا گریم نوشته نشده... شما دیدید؟! من ندیدم. بالاخره ما بخشی از سینما هستیم یا خیر؟

در تیم فوتبال همه گلزن نیستند بالاخره دفاع و هافبک هم دارد. من نمی‌گویم یک هزارم، یک درصد آن‌ها بنویسند.

فکر می‌کنم شغل­‌های دیگری هم در سینما وجود دارد که اگر منتقدی نقد کند خیلی بهتر می‌شود و این در نهایت به نفع سینمای ماست.

 

تماس با ما

مطمئن ترین راه برای پرسیدن سوال در کانون گریم ایران تماس تلفنی می باشد. اطلاعات زیر در اختیار شما هستند :

بالا
بمنظور بهبود عملکرد سایت و سبد خرید ما از کوکی استفاده می کنیم